29. september
Medzinárodný deň povedomia o potravinových stratách a znižovaní odpadu
Medzinárodný deň informovanosti o potravinových stratách a plytvaní je príležitosťou vyzvať na akciu tak verejný sektor (národné alebo miestne orgány), ako aj súkromný sektor (podniky a jednotlivcov) a stanoviť priority akcií. Pokročiť s inováciami s cieľom znížiť straty a plytvanie potravinami a budovať lepšie a odolnejšie potravinové systémy.
Patrónom Medzinárodného dňa osvety o potravinových stratách a znižovaní plytvania je spoločnosť Unilever, jeden z najväčších svetových výrobcov potravín a výrobkov pre starostlivosť o telo a domácnosť. Hlavnou hodnotou je udržateľné a zodpovedné podnikanie - od pestovania a nákupu surovín, cez výrobu po dodanie tovaru do predajní až po samotné nakladanie s obalmi. Zásadná je podpora inovácií a výskumu ako hlavného motora udržateľnosti.