16. septembra

Európsky týždeň mobility

Európsky týždeň mobility

Európsky týždeň mobility je najrozsiahlejšou kampaňou na svete, zaoberajúcou sa udržateľnou mobilitou. Koná sa od roku 2002, vždy tretí týždeň v septembri a končí medzinárodným dňom bez áut. Každý ročník má svoje motto a súčasťou programu sú akcie spojené s udržateľnou dopravou, ako napríklad cyklojazdy, prednášky či festivaly, dochádza aj k dočasnej uzávierke niektorých ulíc automobilom, dochádza k otvoreniu ulíc peším a cyklistom.

Medzinárodný týždeň mobility je vlajkovou kampaňou Európskej komisie, ktorá sa každoročne koná v termíne 16. - 22. septembra. Cieľom je zvýšiť povedomie občanov o udržateľnej mobilite, upozorniť na problémy v doprave a hľadať riešenia šetrné k životnému prostrediu. Do kampane sa zapájajú obce, občania, iniciatívy a neziskové organizácie, ktoré organizujú rôzne aktivity na podporu verejnej dopravy, chôdze, cyklistiky a ďalších foriem udržateľnej mobility. Medzinárodný deň bez áut, ktorý sa koná 22. septembra, je tradičným vyvrcholením tohto týždňa. Počas tohto dňa sa obce snažia obmedziť vjazd motorovým vozidlám a otvárajú ulice pre ľudí. Tento deň je často spojený s kulturným a športovým programom. Dopravné podniky sa tiež zapájajú do aktivít na podporu týždňa mobility, napríklad ponúkajú bezplatnú dopravu a organizujú rôzne akcie pre rodiny.

Partneri

Lush
Reda
EnviWeb
Kam s ním?
Ukliďme Česko
ÁMOS vision
Unilever
Philip Morris ČR a.s.
Progresus Invest Holding
Seznam.cz
ECOBAT s.r.o.
RAJAPACK
TIERRA VERDE s. r. o.
dm drogerie markt s.r.o.
Komerční banka
GREEN Logistics CZ s.r.o.
innogy
Schneider Electric
SAKO Brno
PR servis České tiskové kanceláře
Penny Market s.r.o.
DPD CZ
EKO-KOM
Systém Coca-Cola ČR a Coca-Cola HBC
FlixBus CZ s.r.o.
MUNIPOLIS
Sázíme Česko

Copyright Ⓒ 2022 - 2023 | Miroslav KubásekUkliďme Česko z.s.